All things Money Thread

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Is that really a surprise? Lockdown should have never happened in India. This dictatorship in decision-making is India's biggest problem.
When those sitting on chair think that only they are there to rule and feed all the people then this is not a surprise.
People will die without any food (starving) or without money etc, than real Covid-19 can kill.

Lower class had more impact and middle class will feel the pain for long time.
Upper class some may feel pinch after sometime but their businesses are also screwed now.

Without Lockdown, many poor countries survived successfully.
They are real example.

Economy also survived without much damage.

This time Indian Economy is killed with force only.
 

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Prime Time With Ravish: No New Centre Schemes? Trapping Ourselves Further, Says Abhijit Banerjee


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•Jun 5, 2020
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Speaking to Ravish Kumar, Nobel laureate professor Abhijit Banerjee says that India's sovereign rating cut by Moody's is based on past data and that he thinks the current scenario of Indian economy could be "worse". He says that considering that the lockdown occurred after a bad first quarter, the economic condition could have worsened after that. "It is possible to get out of the current situation by implementing the right policies. I read in the news today that there would be no further government schemes. We are probably trapping ourselves even further," he adds. The finance ministry said in a note to all ministries and government departments to not initiate any new schemes for the current financial year, in a move to tighten spending amid rising coronavirus cases. (Audio in Hindi)
 

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Check now at Post No. #567 - All things Money Thread


CORONA का डर - By Sandeep Maheshwari


1,375,082 views•Jun 5, 2020
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Sandeep Maheshwari
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Sandeep Maheshwari is a name among millions who struggled, failed and surged ahead in search of success, happiness and contentment. Just like any middle class guy, he too had a bunch of unclear dreams and a blurred vision of his goals in life. All he had was an undying learning attitude to hold on to. Rowing through ups and downs, it was time that taught him the true meaning of his life.
 
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1 crore small Grovery Stores in India are facing threat of closure due to Corona.
20% grocery products are sold via these small Grocery Stores which will affect business of Big Companies also.

कोरोना से किराना दुकानदारों पर संकट, सात लाख दुकानें बंद होने का खतरा

Published By: Arun Binjola | एजेंसी,नई दिल्ली

Last updated: Sun, 31 May 2020 08:59 AM


 grocery stores


लॉकडाउन ने दुनिया की बड़ी अर्थव्यवस्थाओं और दिग्गज कंपनियों की हालत पतली कर दी है। लेकिन इसकी सबसे अधिक मार भारत के छोटे किराना दुकानदारों पर पड़ी है। एक आकलन के मुताबिक देश करीब सात लाख छोटी किराना की दुकानें अब हमेशा के लिए बंदी के कगार पहुंच चुकी हैं। यह दुकानें घरों या गलियो में हैं। इसमें करोड़ों लोगों को रोजगार मिला है और उनकी रोजी-रोटी इसी पर टिकी है।

क्यों बढ़ी चुनौती
एक रिपोर्ट के मुताबिक देश में करीब एक करोड़ छोटे किराना दुकानदार हैं। इसमें से करीब छह से सात फीसदी सार्वजनिक परिवहन का उपयोग करते हैं यानी इनके पास आने-जाने के लिए अपना कोई साधन नहीं है। सार्वजनिक परिवहन नहीं चलने से यह अपनी दुकान पर जाने में सक्षम नहीं हैं। ऐसे में पिछले दो माह से अधिक समय से इनकी दुकानें बंद पड़ी हैं।


दोबारा खुलना मुश्किल
लॉकडाउन हटने के बाद भी छोटे किराना दुकानदारों के लिए राह आसान नहीं है। उद्योग के जानकारों का कहना है कि नकदी की किल्लतऔर ग्राहकों की कमी इनके लिए बड़ी चुनौती है। विशेषज्ञों का कहना है कि आमतौर पर किराना दुकानदारों को थोक व्यापारी या उपभोक्ता उत्पाद बनाने वाली कंपनियां सात से 21 दिन यानी दो से तीन हफ्ते की उधारी पर माल देती हैं। अर्थव्यवस्था में अनिश्चितता होने से सभी डरे हुए हैं जिसकी वजह से उधार पर माल मिलना मुश्किल होगा। साथ ही इन दुकानों के ज्यादातर खरीदार प्रवासी थे जो अपने घर जा चुके हैं। ऐसे में इन दुकानों का दोबारा खुलना बहुत मुश्किल होगा।

बड़ी कंपनियों को भी होगा नुकसान
छोटी किराना दुकाने बंद होने से बड़ी कंपनियों की परेशानियां भी बढ़ने वाली हैं। निल्सन की एक रिपोर्ट के मुताबिक देश में कुल किराना उत्पादों की बिक्री में मूल्य के हिसाब से छोटी किराना दुकानों की हिस्सेदारी 20 फीसदी है। खुदरा कारोबारियों के संगठन कैट के महासचिव प्रवीण खंडेलवाल का कहना है कि इन दुकानों पर दूध, ब्रेड,बिस्किट,साबून,शैंपू और शीतय पेय पदार्थों के साथ रोजमर्रा के कई उत्पाद बिकते हैं जो ज्यादातर बड़ी कंपनियां बनाती हैं। ऐसे में छोटी किराना दुकानें बंद होने से बड़ी कंपनियों पर भी असर पड़ना तय है। खंडेलवाल का कहना है कि चुनौती जितनी बड़ी दिख रही है उससे कहीं अधिक गंभीर है।



कोरोना से किराना दुकानदारों पर संकट, सात लाख दुकानें बंद होने का खतरा
 

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Privatization of Railway: अब सरकारी पटरी पर दौड़ेंगी Private Train, Modi Govt का फैसला। Rahul Gandhi
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•Jul 2, 2020



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#PrivateTrain #PrivatizationOfRailway #RailwayMinistry #REQUESTFORQUALIFICATION
केंद्र सरकार (central government) ने रेलवे में निजीकरण (Privatization in Railways) की तरफ पहला बड़ा कदम उठा लिया है. रेल मंत्रालय (Railway Ministry) ने 109 रुट्स पर यात्री ट्रेनें चलाने के लिए प्राइवेट पार्टीज को इनविटेशन दिया है. इसके लिए प्राइवेट पार्टीज को 30 हजार करोड़ का निवेश करना होगा. पहली बार रेलवे में यात्री ट्रेन चलाने के लिए प्राइवेट पार्टी को आमंत्रित किया गया है. 109 रुट्स पर 151 ट्रेनें चलाने के लिए रेलवे ने RFQ यानी REQUEST FOR QUALIFICATION मंगाई है।

#PrivateTrain #PrivatizationOfRailway #RailwayMinistry #REQUESTFORQUALIFICATION

रेलवे के मुताबिक इसका मकसद भारतीय रेल में नई तकनीक का विकास करना है ताकि मेंटेनेंस कॉस्ट को कम किया जा सके. इसके अलावा रेलवे का दावा है कि इससे नई नौकरियों के अवसर भी पैदा होंगे. बता दें कि मंगलवार को रेलवे ने पैसेंजर ट्रेन सर्विस ऑपरेट करने के लिए प्राइवेट पार्टी के लिए दरवाजे खोल दिए हैं. 109 डेस्टिनेशन रूट पर अब प्राइवेट कंपनी ट्रेन ऑपरेट कर पाएंगी. इससे 30 हजार करोड़ रु के इन्वेस्टमेंट की संभावना है. पैसेंजर ट्रेन संचालन के लिए पहली बार भारतीय रेलवे ने प्राइवेट इन्वेस्टमेंट का रास्ता साफ किया. ये सभी ट्रेन कम से कम 16 कोच की होंगी. इन सारी ट्रेनों की अधिकतम रफ्तार 160 किलो मीटर/ घंटा है.
#PrivateTrain #PrivatizationOfRailway #RailwayMinistry #REQUESTFORQUALIFICATION
 

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CORONA का डर - By Sandeep Maheshwari | Best Motivational Video | Ghumantu Parani
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•Jun 6, 2020






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Ghumantu Parani



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Sandeep Maheshwari is a name among millions who struggled, failed and surged ahead in search of success, happiness and contentment. Just like any middle class guy, he too had a bunch of unclear dreams and a blurred vision of his goals in life. All he had was an undying learning attitude to hold on to. Rowing through ups and downs, it was time that taught him the true meaning of his life.



CORONA का डर - By Sandeep Maheshwari


1,375,082 views•Jun 5, 2020
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Sandeep Maheshwari is a name among millions who struggled, failed and surged ahead in search of success, happiness and contentment. Just like any middle class guy, he too had a bunch of unclear dreams and a blurred vision of his goals in life. All he had was an undying learning attitude to hold on to. Rowing through ups and downs, it was time that taught him the true meaning of his life.
 

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Privatization of Railway: अब सरकारी पटरी पर दौड़ेंगी Private Train, Modi Govt का फैसला। Rahul Gandhi
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I do not know why people are so illogical. Don't private buses run on roads? If people want private trains to run on private tracks then get ready to pay tolls in addition to tickets. The fact is that these private trains create jobs and government taxes those salaries. Additionally, government does not have to pay subsidies to railways. It just goes to show how limited Rahul Gandhi is in his thinking.
 

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I do not know why people are so illogical. Don't private buses run on roads? If people want private trains to run on private tracks then get ready to pay tolls in addition to tickets. The fact is that these private trains create jobs and government taxes those salaries. Additionally, government does not have to pay subsidies to railways. It just goes to show how limited Rahul Gandhi is in his thinking.
Buses are different things altogether.
There are many routes, where only Govt Buses ply.


Railway is PROFITABLE venture.
Govt selling only good routes.

Limit of fare will not be there.

Only trains and routes are sold not Rail or network.
 
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